Friday, May 15, 2009

*** NONA ROGUY ~ SET BERSALIN

NONA ROGUY








Nona Roguy memperkenalkan kepada anda set lengkap Herbanika Bersalin yang merangkumi penjagaan kesihatan ibu selepas bersalin secara luaran dan dalaman. Rumusan istimewa yang telah terbukti keberkesanannya sejak zaman kegemilangan Raja-Raja Melayu, Siak Sumatera dan Keraton Solo.



Herbanika Bersalin terbukti berkesan memelihara kesihatan, mengekalkan kecantikan badan dan wajah serta mengatasi angin meroyan dan tekanan emosi. Keselamatan, kebersihan dan keasliannya adalah dijamin. Nona Roguy sentiasa bersama anda menuju kearah kebahagiaan dan kesempurnaan hidup.
SET LENGKAP HERBANIKA BERSALIN :
HARGA : RM365
- phytonatal (90tablet)
- herbanika barut - 60g (krim)
- minyak herbanika (100ml)
- uncang cuci herbanika (10 tbag)
- akar herbanika (10 tbag)
- herbanika lulur (100g)

Cara untuk mengamal dan mengunakan produk Herbanika bersalin dengan betul semasa dalam tempoh berpantang ?

Amalan Minggu Pertama -
Minum 3-5 mug Akar Herbanika setiap hari. Anda boleh melakukan penyediaan ini dengan cara merebuskan 5 paket uncang Akar Herbanika bersama 1 liter air.Tuangkan kedalam flask atau termos untuk mengekalkan kepanasannya. Tambahkan 1 sudu teh madu lebah asli setiap kali hendak minum. Minum suam panas.

Amalan PhytoNatal sepanjang tempoh berpantang :

Bagi pergerakan pembuangan harian air besar jenis normal:-
Amalkan 2-3 tablet Phyto Natal 1 x sehari bermula hari ke 4 atau seminggu selepas melahirkan dan diteruskan pengambilannya sehingga hari ke 30 atau 100 hari. Amalkannya bersama minuman Akar Herbanika.

Bagi pergerakan pembuangan harian air besar jenis sensitif:-
Amalkan 1-2 tablet Phyto Natal 1 x sehari atau secara selang sehari bermula hari ke 4 atau seminngu selepas melahirkan dan diteruskan sehingga hari ke 30 atau 100 hari. Amalkannya bersama minuman Akar Herbanika.

Bagi pergerakan pembuangan harian air besar jenis sembelit:-
Amalkan 5-10 tablet Phyto Natal 1 x sehari seabagi amalan harian atau 5 tablet waktu pagi dan 5 tablet lagi sebelum tidur. Amalan diatas ini perlu dimulakan sejurus selepas melahirkan atau dari hari ke 4 dan diteruskan pengambilannya sehingga 30- 100 hari. Untuk mendapat kesan yang lebih baik, amalkannya bersama minuman Akar Herbanika.

Untuk Pengunaan Harian Luaran Tubuh (hari 1 – 40)
Sapukan Minyak Herbanika ke bahagian atasan perut, bawahan dan sekitar perut dan bekas jahitan bagi penyembuhan segera luka bekas jahitan untuk ibu yang melahirkan secara pembedahan atau episiotomi. Untuk memperbaiki aliran darah , lumurkan secukupnya kebahagian belakang pinggang, celahan dalam peha, peha dan kaki dengan urutan lembut . Sapukan 2-3 x sehari.

Penjagaan harian peribadi :
Bersihkan terlebih dahulu bahagian sulit dengan air suam.Tuangkan 1-2 titik Barra Gel ke bahagian kawasan sulit. Bersih dan lakukan cucian secara keseluruhannya dengan air suam. Kesat kering.Tuang basahkan Minyak Herbanika ke atas tuala wanita / pad sebelum memakainya dengan selesa.

Herba Pembersih harian tubuh :
Semasa menjalani tempoh berpantang 30-40 hari , bagi membantu memberikan kesegaran pada tubuh , gunakan Barra Gel sebagai pembersih bahagian kulit tubuh dan juga dikawasan payudara, lakukan gosokan lembut. Mandi dengan air suam panas.Cuci rambut dengan air paip dan kesat kering. Ini adalah bagi mencegah kepanasan dan pening kepala.

Untuk pemeliharaan payudara :
Urut kebahagian sekitar payudara dengan Minyak Herbanika dan picit perlahan-lahan bahagian puting untuk mengalakkan lagi pengeluaran susu. Sekiranya mendapati berlaku pembengkakan, rendamkan tuala kecil ke dalam air panas dan lekapkan perlahan-lahan kebahagian payudara yang mengalami pembengkakan. Ulangi prosedur diatas sehingga pembengkakan surut. Kesat kering. Sapu dan lumurkan pula Minyak Herbanika sekali lagi kebahagian payudara.Sekiranya hendak menyusui bayi ,pastikan terlebih dahulu membersihkan bahagian puting anda dari kesan minyak.


Phyto Natal membantu membersihkan rahim dengan mengeluarkan angin lendiran dan mengatasi ‘Angin Meroyan’ serta ‘Murung’, darah kotoran dalam sistem badan, menyegarkan fungsi rahim serta memperbanyakkan dan mengeluarkan susu Ibu dengan lancar. Ia menambahkan daya tenaga semasa dalam pantang, mengimbangi kembali sistem badan, membantu membuang lemak berlebihan, mengatasi sakit anggota, kembung perut dan melawaskan sistem pembuangan air besar serta air kecil. Ia juga mempercepatkan pengecutan rahim dengan melancarkan pengeluaran darah nifas dan membantu mengekalkan kecantikan bentuk badan yang sihat, mantap serta menyerikan wajah.

Terdapat 2 jenis saiz:-

90 Tablet
Weight : 100 gms
Price : RM140.00

180 Tablet
Weight : 200 gms
Price : RM205.00

CARA PENGAMBILAN :-

PHYTO NATAL – Tablet Pembersih Rapi Dalaman

Bersalin Normal mula pada Hari ke 4 dan Bersalin Caesar mula pada Hari ke 7

Lawas Buang Air Besar - Normal
PHYTO NATAL 2 – 4 tablet

Tidak Lawas Buang Air Besar - Sembelit
PHYTO NATAL 4 – 10 tablet

Terlalu Lawas Buang Air Besar - Sensitif
PHYTO NATAL 1 – 2 tablet

Nota:
Disyorkan pengambilan pada setiap waktu pagi (selepas sarapan) untuk melawaskan sistem pembuangan air besar anda pada sebelah awal petang bagi tidak mengganggu waktu tidur anda.




Minuman Antioksidan ini membantu menyegarkan urat saraf, memperbanyakkan pengeluaran susu Ibu, mengurangkan air berlebihan dalam badan atau atasi Retensi Air, melawaskan sistem pembuangan air kecil, meringankan badan, membantu memecahkan lelemak degil serta mengatasi keletihan dan sakit sendi serta sejuk-sejuk dan juga mengawal bau badan. BOLEH DITAMBAH SERAI (ketuk), 2 INCI HALIA TUA (ketuk), 1 SUDU BESAR HALBA dan DAUN PANDAN 1 – 2 helai diikat.
Terdapat 2 jenis saiz:
-15 t-bag
Weight : 128gms
Price : RM70.00
30 t-bag
Weight : 242 gms
Price : RM100.00
CARA PENGGUNAAN IALAH..
Di Hospital atau Wad Bersalin
Minum 2 – 4 gelas/mug sehari atau 3 – 6 cawan sehari.
Rendam 2 pkt dalam 1 flask atau thermos air panas mendidih sehingga ia keluar pati herba teh sederhana pekat. Setiapkali minum, masukkan 1 sudu teh – 1 sudu besar Madu Lebah Asli atau Pure Honey sebagai penawar, penguat darah, anti-bakteria dan sumber tenaga. Minum suam panas, suam atau suam sejuk.
2 pkt boleh diulangi rendam beberapa kali selama beberapa hari sehingga cair, rebuskan sebelum diganti yang baru.

Di Rumah –
Buat Pilihan - Rendam atau Rebus
Disyorkan - rebus 2 – 3 pkt AKAR HERBANIKA dalam 1 liter air atau secerek sederhana air panas sehingga mendidih. Tuangkan ke dalam flask atau thermos dan setiapkali minum, masukkan 1 sudu teh – 1 sudu besar Madu Lebah Asli atau Pure Honey sebagai penawar, penguat darah, anti-bakteria dan sumber tenaga. Minum suam panas, suam atau suam sejuk. 2 pkt boleh diulangi rebus beberapa kali selama beberapa hari sehingga cair, gantikan yang baru.
** Packing mungkin berubah mengikut MISB Resources...









1 comment:

  1. Salam

    Saya berminat dgn set ini. Jika saya ingin menjadi ahli bagaimana caranya?

    Berapa bayaran untuk jadi ahli? Berapa harga satu set jika menjadi ahli?

    ReplyDelete

klik2 kat sini

Order Form !!!

Name:
Email Address:
Telephone No:
Nama / Jenis Produk (eg : cocoa collagen power plus)
Quantity Produk :
Price per Unit (eg: RM55.00)
Price include shipping? YES NO
Payment Method : CIMB MAYBANK PUBLIC BANK C.O.D
Delivery Mode : POS LAJU SELF PICK UP
Delivery Address :
Free email forms